mandag 1. mars 2010

Mere Josephine

Sykt barn... sykt barn... sykt barn... det er til å bli klin kokos hoppende sprø av. Sprø! Sprø! Sprø!!!!

Men gudskjelov og takk, selv de mest snørrete, hostende, survete unger sovner til slutt for natta. Og man er jo ikke annerledes skapt enn at man elsker det vesle vesenet for den lysalven det er, midt i syting og snørr:



"Sunbeam" av Josephine Wall.

Jeg liker Josephine Walls bilder! New age-kunst er ofte flat og kitchy. Josephine Wall balanserer på den eggen hun også, mellom skjønnhet og kliss, med varierende utfall. Men på en kveld som denne, etter 13 seige timer som tåretørker, rompevasker, albert-leser, konfliktmegler, massør, kokk, servitør, påkleder og alt det andre man gjør som forelder til et lite barn, gjør Josephines bilder godt.



"Silken spells"

I alle fall for meg.



"Dragonship"

Og jeg tenker det er ikke bare jeg som er trøtt og kjei og trenger til noe vakkert og lett i en vinterkveld????



Bildet over er "Butterfly tree". Jeg kjenner meg igjen i måten hun lar skapninger ta bolig i hverandre på; blader blir til sommerfugler blir til blader, og et menneske lever i treet. Slik har jeg også alltid opplevd naturen.

Takk til Josephine Wall som løfter min trøtte kveld, og takk til deg som kikker hit! Jeg håper du liker bildene, du også. Vil du se flere, trykker du her. Natta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar