fredag 26. februar 2010

Myk og hard


Det er himla artig å følge barn, astrologisk sett, mener jeg. Traff nylig ei lita jente med Månen i Krepsen. Og ja, hun er myk og tander, rolig, hensynsfull, følsom, medmenneskelig og alt man forbinder en Krepsemåne med. Men. Frøkna er født med Mars-kvadratur til Uranus også. Og det er en ganske annen historie!

Da jeg så kartet hennes første gangen, grublet jeg endel på hvordan disse to faktorene kunne fungere sammen. Nå begynner det å bli synlig. Vesle Jente er myk og villig - helt til noen går over grensene hennes. Da er hun ikke mye myk lenger, da smeller det! Uten betenkning, uten nøling og uten skam. En lekekamerat kommer litt nærmere enn hun liker, litt fortere enn hun liker, og da sier det: PANG.

Artig, det. En hensynsfull frøken med baller. Jeg ser henne for meg om 20 år, et fullkomment bilde på tradisjonell femininitet med blafrende vipper over nedslått blikk. Men oi. Kveldens kavaler går for raskt fram, og saft inderlig suse, der sitter han bums på dansegulvet med kul i skallen.

God helg alle, med eller uten Uranus-kvadratur!

1 kommentar:

  1. Åja, det er spennede med astrologi. Jeg kan ikke noe om det selv, men fikk satt opp horoskop for alle i familien for en del år tilbake. Utrolig hvor mye som stemmer. Skulle gjerne ha kunnet myyye om dette temaet.

    SvarSlett