torsdag 15. april 2010

Soloppgang en vintermorgen

Teppe ferdig!!!

Jeg synes det ble bra.



Materialer: Lin, bomull, polyester, silke... alt fra kanvas til hekling og strikk. Og, ikke å forglemme, paljetter og fuskpels. Litt glam er så deilig!!!!



Det er en selsom sak å være kunsthåndverker i Norge. Bare paljettsømmen på dette teppet, format 1,6 x 1,5 meter, tok en stiv arbeidsdag, og koster mer enn ferdige, nydelige asiatisk sydde tepper. Sukk. Hver gang jeg begynner på sånne store ting lover jeg meg selv at dette blir siste gangen. Og hver gang jeg slutter et arbeid, har jeg ti nye i hodet som verker etter å bli virkelighet... farger er det fineste som fins!

Inspirasjonen til dette teppet var en januarmorgen med isvidde, kulde og soloppgang. Derfor hvit quilting, hvitt bakstykke, hvit kanting.



Fuskpels kan faktisk vaskes. Lovte de i butikken! Verre med paljetter etter mormor, kanskje...



Nå er det tid for hurra-jeg-er-ferdig-kakao!!!! Og i morgen venter min nye overlock på å bli prøvd for første gang. Livet er bra!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Wow, for et arbeid! Wow, for et lekkert resultat! Nydelig.

    SvarSlett